Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10213
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦигура (Усманова), Галина Олексіївна-
dc.date.accessioned2024-09-10T12:02:06Z-
dc.date.available2024-09-10T12:02:06Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЦигура Г.О. Кліматична освіта для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Педагогічні науки: теорія та практика. 2024. № 2. С. 81-88.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10213-
dc.description.abstractУ статті висвітлено особливості інтеграції кліматичних питань у професійну підготовку майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. За результатами аналізу наукової та науково-методичної літератури з’ясовано, що питання кліматичної освіти є надзвичайно актуальним в країнах Європейського Союзу та більшості розвинених країн світу й здійснюється через заклади формальної освіти, тоді як в Україні воно мало обговорюється в наукових колах і є прерогативою громадських організацій. Спорт є масовою і достатньо впливовою галуззю на громади в усіх куточках планети. За кордоном ця галузь активно долучена до реалізації сталого розвитку. Оскільки кліматична освіта є складовою освіти для сталого розвитку, показано реалізацію кліматичної освіти майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в межах навчального курсу «Сталий розвиток у фізичній культурі і спорті». Зауважено, що слухачі курсу вивчають як традиційні питання про клімат: причини зміни клімату, вплив людської діяльності на клімат, наявні та можливі небезпечні наслідки зміни клімату, шляхи протидії та адаптації до зміни клімату; так і ключові моменти, які стосуються впливу зміни клімату на спорт: теплові хвилі та відсутність природного снігового покриву, які змушують змінювати час проведення спортивних змагань; проблеми зі здоров’ям спортсменів внаслідок високих температур повітря; пошкодження ігрових поверхонь внаслідок екстремальних температур, тривалих періодів посухи, повеней; несезонні опади, що змушують скасовувати або припиняти спортивні змагання; пошкодження будівель та інфраструктури через сильні шторми; необхідні заходи щодо адаптації до клімату при розробці нового або оновленого місця проведення спортивних змагань тощо. Також розглядаються: вплив спортивної галузі на клімат; позитивні практики спорту для захисту атмосфери та протидії зміні клімату; розробка методичних та дидактичних матеріалів з кліматичних питань для використання їх у професійній діяльності майбутнього фахівця фізичної культури і спорту під час фізкультурно-оздоровчих, спортивних занять та спортивно-масових заходів. В майбутньому це дозволить охопити кліматичною освітою всі верстви населення, які є дотичними до фізичної культури і спорту.en_US
dc.publisherПедагогічні науки: теорія та практикаen_US
dc.subjectкліматична грамотністьen_US
dc.subjectосвітаen_US
dc.subjectсталий розвитокen_US
dc.subjectстуденти факультету фізичного вихованняen_US
dc.titleКліматична освіта для майбутніх фахівців фізичної культури і спортуen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.