Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10213
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Цигура (Усманова), Галина Олексіївна | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-10T12:02:06Z | - |
dc.date.available | 2024-09-10T12:02:06Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Цигура Г.О. Кліматична освіта для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Педагогічні науки: теорія та практика. 2024. № 2. С. 81-88. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10213 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлено особливості інтеграції кліматичних питань у професійну підготовку майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. За результатами аналізу наукової та науково-методичної літератури з’ясовано, що питання кліматичної освіти є надзвичайно актуальним в країнах Європейського Союзу та більшості розвинених країн світу й здійснюється через заклади формальної освіти, тоді як в Україні воно мало обговорюється в наукових колах і є прерогативою громадських організацій. Спорт є масовою і достатньо впливовою галуззю на громади в усіх куточках планети. За кордоном ця галузь активно долучена до реалізації сталого розвитку. Оскільки кліматична освіта є складовою освіти для сталого розвитку, показано реалізацію кліматичної освіти майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в межах навчального курсу «Сталий розвиток у фізичній культурі і спорті». Зауважено, що слухачі курсу вивчають як традиційні питання про клімат: причини зміни клімату, вплив людської діяльності на клімат, наявні та можливі небезпечні наслідки зміни клімату, шляхи протидії та адаптації до зміни клімату; так і ключові моменти, які стосуються впливу зміни клімату на спорт: теплові хвилі та відсутність природного снігового покриву, які змушують змінювати час проведення спортивних змагань; проблеми зі здоров’ям спортсменів внаслідок високих температур повітря; пошкодження ігрових поверхонь внаслідок екстремальних температур, тривалих періодів посухи, повеней; несезонні опади, що змушують скасовувати або припиняти спортивні змагання; пошкодження будівель та інфраструктури через сильні шторми; необхідні заходи щодо адаптації до клімату при розробці нового або оновленого місця проведення спортивних змагань тощо. Також розглядаються: вплив спортивної галузі на клімат; позитивні практики спорту для захисту атмосфери та протидії зміні клімату; розробка методичних та дидактичних матеріалів з кліматичних питань для використання їх у професійній діяльності майбутнього фахівця фізичної культури і спорту під час фізкультурно-оздоровчих, спортивних занять та спортивно-масових заходів. В майбутньому це дозволить охопити кліматичною освітою всі верстви населення, які є дотичними до фізичної культури і спорту. | en_US |
dc.publisher | Педагогічні науки: теорія та практика | en_US |
dc.subject | кліматична грамотність | en_US |
dc.subject | освіта | en_US |
dc.subject | сталий розвиток | en_US |
dc.subject | студенти факультету фізичного виховання | en_US |
dc.title | Кліматична освіта для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кліматична освіта для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту.pdf | 303.94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.