Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10680
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kmit, Olena | - |
dc.contributor.author | Кміть, Олена Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-07T09:45:59Z | - |
dc.date.available | 2025-03-07T09:45:59Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Kmit O.V. Structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation. Формування професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти в контексті сучасних суспільних викликів: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 30 грудня – 9 лютого 2025 року. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. C.102-106. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10680 | - |
dc.description.abstract | In the article the structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation is defined. The teacher's professional thinking is considered in this article as a specific mental activity, including a generalized reflection and creative transformation of the objective characteristics of the educational process, the solution of pedagogical problems to achieve the goals of pedagogical interaction. In the structure of professional thinking the following components are identified and described: cognitive, motivational-value, operational, reflexive. Pedagogical conditions of effective formation of students' professional thinking are represented in the work. | en_US |
dc.publisher | Формування професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти в контексті сучасних суспільних викликів: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації | en_US |
dc.subject | professional thinking and its kinds | en_US |
dc.subject | cognitive | en_US |
dc.subject | motivational-value | en_US |
dc.subject | operational | en_US |
dc.subject | reflexive components | en_US |
dc.subject | pedagogical conditions of professional thinking formation | en_US |
dc.title | Structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation.pdf | 414,38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.