Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10680
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorKmit, Olena-
dc.contributor.authorКміть, Олена Володимирівна-
dc.date.accessioned2025-03-07T09:45:59Z-
dc.date.available2025-03-07T09:45:59Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationKmit O.V. Structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation. Формування професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти в контексті сучасних суспільних викликів: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 30 грудня – 9 лютого 2025 року. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. C.102-106.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10680-
dc.description.abstractIn the article the structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation is defined. The teacher's professional thinking is considered in this article as a specific mental activity, including a generalized reflection and creative transformation of the objective characteristics of the educational process, the solution of pedagogical problems to achieve the goals of pedagogical interaction. In the structure of professional thinking the following components are identified and described: cognitive, motivational-value, operational, reflexive. Pedagogical conditions of effective formation of students' professional thinking are represented in the work.en_US
dc.publisherФормування професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти в контексті сучасних суспільних викликів: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікаціїen_US
dc.subjectprofessional thinking and its kindsen_US
dc.subjectcognitiveen_US
dc.subjectmotivational-valueen_US
dc.subjectoperationalen_US
dc.subjectreflexive componentsen_US
dc.subjectpedagogical conditions of professional thinking formationen_US
dc.titleStructural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Structural and content basis for preservice teachers’ professional thinking formation.pdf414,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.