Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11648
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДіомідова, Н. Ю.-
dc.contributor.authorМарєєва, Т. В.-
dc.contributor.authorМінько, Наталія Петрівна-
dc.date.accessioned2025-10-30T10:30:07Z-
dc.date.available2025-10-30T10:30:07Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДіомідова Н.Ю., МарєєваТ.В., Мінько Н.П. Практичні засади застосування арттерапії та артпедагогіки як методів інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 39. С. 143-146.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11648-
dc.description.abstractУ статті висвітлено сутність понять «інклюзивне навчання», «арттерапія», «артпедагогіка». Визначено основні завдання інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Зазначено форми інклюзивного навчання дітей дошкільного віку. Зауважено, що в інклюзивному навчанні основна робота відбувається під час спілкування педагога з дитиною, тому педагог опиняється в надзвичайно складній ситуації, коли йому просто не вистачає навичок і знань для взаємодії з такими дітьми. Отже, постає необхідність підготовки майбутніх педагогів до використання нових технологій і методик, які б дозволили їм успішно працювати з особами, що мають особливі освітні потреби. Розглянуто діяльність у контексті використання арттерапії в шкільній інклюзивній освіті, що є невербальною формою психокорекції, де основний акцент робиться на творчому самовираженні дитини, завдяки якому на несвідомо-символічному рівні відбувається відрегульованість внутрішньої напруги й пошук шляхів гармонізації розвитку. Зазначено, що, будучи міждисциплінарними сферами науки й практики, арттерапія та артпедагогіка здійснюють все помітніший внесок у діяльність вищих освітніх установ, у тому числі педагогічної та харчової спрямованості, оптимізуючи відносини студентів один з одним, зі студентами з особливими освітніми потребами й середовищем проживання. Зауважено на необхідності застосування в роботі зі студентами першокурсниками закладів вищої освіти педагогічної спрямованості двох видів арттерапії: ізотерапії та казкотерапії. Запропоновано ввести в навчальні плани підготовки майбутніх вчителів, соціальних педагогів, педагогів додаткової освіти дисципліну «Артпедагогіка», основною метою якої буде озброєння майбутніх педагогів арттерапевтичними технологіями для роботи з різними категоріями осіб в умовах інклюзивної освіти. Сформовано результати навчання студентів з собливими освітніми потребами на заняттях із харчових технологій в умовах застосування методів кулінарної арттерапії та артпедагогіки.en_US
dc.publisherІнноваційна педагогікаen_US
dc.subjectарттерапіяen_US
dc.subjectартпедагогікаen_US
dc.subjectвища освітаen_US
dc.subjectінклюзивна освітаen_US
dc.subjectзаклади дошкільної освітиen_US
dc.subjectособи з особливими освітніми потребамиen_US
dc.subjectстуденти педагогічних спеціальностейen_US
dc.subjectстуденти спеціальності «Харчові технології»en_US
dc.titleПрактичні засади застосування арттерапії та артпедагогіки як методів інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребамиen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.