Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11845
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorHorchynska, K.-
dc.contributor.authorHorchynskyi, S.-
dc.contributor.authorГорчинська, Катерина Віталіївна-
dc.contributor.authorГорчинський, Сергій Володимирович-
dc.date.accessioned2025-11-19T11:29:20Z-
dc.date.available2025-11-19T11:29:20Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationHorchynska K., Horchynskyi S. (2025) Opportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of web design” for future computer science teachers and vocational education lecturers // Innovative Research in Science and Economy : Collection of Scientific Papers with Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference. International Scientific Unity. July 30 – August 1, 2025. Brussels, Belgium. 146-151 р. URL: https://isu-conference.com/en/archive/innovative-research-in-science-and-economy-30-07-25/en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11845-
dc.description.abstractThe article explores the opportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of Web Design” for future computer science teachers and vocational education lecturers. The relevance of integrating theoretical and practical training within the context of digital transformation of education is substantiated. It is determined that the project-oriented approach contributes to the development of both professional competencies in web design (HTML, CSS, JavaScript, UX/UI, Figma) and methodological skills for organizing students’ project activities. A methodology for implementing the project-oriented approach in the educational process is proposed, covering all stages of project activity: planning, implementation, testing, and presentation. У роботі розглянуто можливості використання проєктно-орієнтованого підходу у процесі викладання дисципліни «Основи вебдизайну» для майбутніх учителів інформатики та викладачів професійної освіти. Обґрунтовано актуальність інтеграції теоретичної та практичної підготовки в умовах цифрової трансформації освіти. Визначено, що застосування проєктно-орієнтованого підходу сприяє формуванню не лише професійних компетентностей у сфері вебдизайну (HTML, CSS, JavaScript, UX/UI, Figma), але й методичних навичок організації проєктної діяльності учнів.en_US
dc.publisherInnovative Research in Science and Economy : Collectionen_US
dc.subjectweb designen_US
dc.subjectproject-oriented approachen_US
dc.subjectprofessional trainingen_US
dc.subjectcomputer science teachingen_US
dc.subjectdigital technologiesen_US
dc.subjectteaching methodologyen_US
dc.subjectвебдизайнen_US
dc.subjectпроєктно-орієнтований підхідen_US
dc.subjectпрофесійна підготовкаen_US
dc.subjectцифрові технологіїen_US
dc.titleOpportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of web design” for future computer science teachers and vocational education lecturersen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horchynskyi_Opportunities for using a project-oriented.pdf305,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.