Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1517
Назва: Impact of changes in teaching computer science in ukrainian schools on forming the content of computer science courses at non-core specialties in universities
Автори: Horoshko, Yuriy
Горошко, Юрій Васильович
Tsybko, Hanna
Цибко, Ганна Юхимівна
Vinnychenko, Evhenii
Вінниченко, Євгеній Федорович
Kostiuchenko, Andrii
Костюченко, Андрій Олександрович
Priadko, Nataliia
Прядко, Наталія Олександрівна
Ключові слова: computer science
educational content
non-core specialties
Дата публікації: 2019
Видавництво: E-Learning and STEM Education Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska
Бібліографічний опис: Horoshko Y., Tsybko H., Vinnychenko E., Kostiuchenko A., Priadko N. Impact of changes in teaching computer science in ukrainian schools on forming the content of computer science courses at non-core specialties in universities . E-Learning and STEM Education Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska “E-Learning”. Katowice-Cieszyn, 2019. V. 11. Р. 643-657.
Короткий огляд (реферат): he article deals with the problem of forming the content of computer science courses at non-core specialties in higher education institutions due to the changes in teaching computer science in Ukrainian schools. Some existing approaches to modernization of computer sciense higher education are considered. The attitudes of students who study at different curricula, to computer science education are analyzed. Possible ways of modernization of computer science courses at non-core university specialties are offered on the basis of psychological characteristics of secondary and higher school students and current social needs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1517
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.