Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1612
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorHavrylenko, Tetiana-
dc.contributor.authorKuziomko, Leonid-
dc.contributor.authorКузьомко, Леонід Михайлович-
dc.date.accessioned2020-04-01T08:54:31Z-
dc.date.available2020-04-01T08:54:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationHavrylenko T. Preparatory Classes as a Form of Preschool Education in Ukraine during the Soviet Period (the 1920s–1980s): The Main Periods and Development Trends. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Krakow. 2018. № 2. Р. 243–255.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1612-
dc.description.abstractThe retrospective analysis of the activity of preparatory classes as a form of preschool education in Ukraine during the Soviet period is carried out in the article. The main periods and development trends of preparatory classes during the 1920s–1980s are determined and characterized. It is shown that in different periods of their functioning preparatory classes were not only oriented to the preparation of children for systematic schooling, they also arranged conditions for the lowering of school starting age.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectSoviet perioden_US
dc.subjectpreparation classesen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectpreparation for the school studiesen_US
dc.subjectchildren of preschool ageen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectUkraineen_US
dc.titlePreparatory Classes as a Form of Preschool Education in Ukraine during the Soviet Period (the 1920s–1980s): The Main Periods and Development Trendsen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26.pdf205.14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.