Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7578
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Strilets, Svitlana | - |
dc.contributor.author | Lymar, Yuliia | - |
dc.contributor.author | Стрілець, Світлана Іванівна | - |
dc.contributor.author | Лимар, Юлія Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T07:51:54Z | - |
dc.date.available | 2021-12-13T07:51:54Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Strilets Svitlana, Lymar Yuliia. Training as a form of teachers’ professional qualifications improvement in the system of continuing education. Adult education in the perspective of change : innovation, technologies, forecasts : Monografia / ed. Larisa Lukianova, Natalia Lasarenko, Oksana Goliuk, Natalia Rodiuk. Warszawa, 2021. P. 106-116. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7578 | - |
dc.description.abstract | The improvement of qualifications is the basis for the development of continuing quality education. Declarative statements on reforming the practice of teachers’ qualifications improvement have been actively proclaimed since the early 2000s. However, only with the adoption of the Law of Ukraine “On Education” # 2145-VIII of 05.09.2017, which entered into force on 28.09.2017, as well as with the transformations of general secondary education in Ukraine, reflected in the document “New Ukrainian School”, specific changes began in the established, but outdated forms and methods of postgraduate pedagogical education. Підвищення кваліфікації є основою розвитку неперервної якісної освіти. Декларативні заяви щодо реформування практики підвищення кваліфікації вчителів активно проголошуються з початку 2000-х років. Проте лише з прийняттям Закону України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017 р., який набрав чинності 28.09.2017 р., а також із перетвореннями загальної середньої освіти в Україні, відображено в документі. «Нова українська школа», розпочалися специфічні зміни в усталених, але застарілих формах і методах післядипломної педагогічної освіти. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Adult education in the perspective of change : innovation, technologies, forecasts : Monografia | en_US |
dc.subject | continuing quality education | en_US |
dc.subject | pedagogical education | en_US |
dc.subject | New Ukrainian School | en_US |
dc.subject | неперервна якісна освіта | en_US |
dc.subject | педагогічна освіта | en_US |
dc.subject | Нова українська школа | en_US |
dc.title | Training as a form of teachers’ professional qualifications improvement in the system of continuing education | en_US |
dc.title.alternative | Підготовка як форма підвищення кваліфікації вчителів у системі безперервної освіти | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Training as a form of teachers’ professional qualifications improvement in the system of continuing education.pdf | 261.27 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.