Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7734
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лілік, Ольга Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Вакула, М. Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-09T09:31:01Z | - |
dc.date.available | 2022-06-09T09:31:01Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Лілік О. О., Вакула М. Ю. Рівні сформованості інтегральної стратегіальності як професійно-особистісної риси вчителів. Didactics. 2021. 2. Р. 29–30. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7734 | - |
dc.description.abstract | У статті схарактеризовано феномен інтегральної стратегіальності як професійно-особистісної риси вчителів, описано логіку формування стратегії в процесі розв’язання професійних завдань, обґрунтовано необхідність цілеспрямованого формування стратегіальності для ефективного виконання педагогічної діяльності й досягнення поставлених особистих і професійних цілей. З’ясовано, що стратегія є організовувальною й регулювальною складовою професійно-педагогічної діяльності, а стратегіальна організація – засадничим принципом цієї діяльності. Обґрунтовано, що ознаками стратегіальності мислення педагога є дотримання ним певної схеми в обробленні інформації на противагу випадковим, невпорядкованим діям; економія часу та пізнавальних ресурсів учителя; гнучкість мислення (уміння суб’єкта змінювати, корегувати план дій під час роботи із суперечливою інформацією); упевненість суб’єкта в правильності обраного порядку дій і точне його дотримання. Визначено, що формування стратегії відбувається в межах тріади «проблема – рішення – стратегія», важливим фактором формування й реалізації стратегії є наявність мети діяльності, яка має бути особисто й професійно значущою, а також має активізувати різноманітні знання та вміння і детермінувати план і хід подальшої роботи. З’ясовано, що стратегіальність має комплексний, інтегральний характер, оскільки поєднує особистісні й професійні виміри професійної діяльності вчителя. У результаті аналізу наукових джерел визначено й описано рівні сформованості інтегральної стратегіальності вчителя, зокрема: адаптивний, евристичний, дослідницький, інноваційний, смислопороджувальний – на прикладі професійної діяльності вчителів української мови й літератури. Визначено, що педагогічна майстерність як найвищий рівень професійного розвитку учителя корелює з інноваційним і смислопороджувальним рівнями. | en_US |
dc.publisher | Didactics | en_US |
dc.subject | інтегральна стратегіальність | en_US |
dc.subject | учитель | en_US |
dc.subject | рівні | en_US |
dc.subject | професійні завдання | en_US |
dc.subject | професійний розвиток | en_US |
dc.title | Рівні сформованості інтегральної стратегіальності як професійно-особистісної риси вчителів | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Рівні сформованості інтегральної стратегіальності як професійно-особистісної риси вчителів.pdf | 820.58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.