Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7737
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛілік, Ольга Олександрівна-
dc.date.accessioned2022-06-09T09:46:35Z-
dc.date.available2022-06-09T09:46:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЛілік О. О. Стратегіальність як засадничий принцип професійно-педагогічної діяльності. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія: педагогіка і психологія. 2020. Вип. 2 (20). С. 63-69.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7737-
dc.description.abstractУ статті охарактеризовано стратегіальність як базовий принцип професійно-педагогічної діяльності, зокрема обґрунтовано, що стратегія є частковим проявом стратегіальності як більш загального комплексного феномену. Прийнято, що в межах професійно-педагогічної діяльності стратегію можна розглядати як своєрідне регульоване психічне утворення, що сприяє ефективному розв’язанню особистісних і професійних завдань на основі актуалізації наявних знань, умінь та досвіду. Обґрунтовано, що процес формування стратегії має відображатися в межах тріади: проблема – рішення – стратегія. Доведено, що передумовою формування стратегій на практиці є схильність до застосування однотипних мисленнєвих дій, прийомів, прояв основних мисленнєвих операцій та способів розв’язування завдань. З’ясовано, що стратегіальна організація професійно-педагогічної діяльності базується на ідеї про єдність особистісної і процесуальної сфер цієї діяльності. Визначено специфічні ознаки стратегіальності, як-от: цілеспрямованість, перманентність, дискретність, циклічність та поетапність, реверсивність, операційність, ротаційність, комбінаторність, селективність, інгресивність, егресивність, адаптивність, інтегративність, емерджентність, обмеженість, мотивованість, концептуальність тощо. З’ясовано, що стратегії розв’язання професійної проблеми в межах педагогічної діяльності поділяються на алгоритмічні та евристичні. В основі алгоритмічної стратегії лежить певний алгоритм як набір правил, що забезпечують єдине правильне рішення. Евристичні стратегії не дають упевненості в досягненні позитивного результату, проте передбачають певний творчий самостійний пошуковий процес, саме тому вони значно важливіші для дослідження поведінки педагога під час розв’язання професійної проблеми, ніж алгоритмічний підхід. Доведено, що формування стратегіальності як професійно-особистісної риси педагогів сприятиме підвищенню рівня сформованості їхніх професійних компетентностей, стимулюватиме подальший розвиток і вдосконалення.en_US
dc.publisherВісник Університету імені Альфреда Нобеляen_US
dc.subjectстратегіальністьen_US
dc.subjectстратегіяen_US
dc.subjectпедагогічна діяльністьen_US
dc.subjectпрофесійний розвитокen_US
dc.titleСтратегіальність як засадничий принцип професійно-педагогічної діяльностіen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.