Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7957
Назва: | Формування міжкультурної та комунікативної компетентностей студентів у вивченні історії та культури Європи |
Автори: | Дятлов, Володимир Олександрович Кеда, Марина Костянтинівна Соломенна, Тетяна Валеріївна |
Ключові слова: | міжкультурна компетентність комунікативна компетентність креативність культура Європи євроінтеграція |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка |
Бібліографічний опис: | Дятлов В. О., Кеда М. К., Соломенна Т. В. Формування міжкультурної та комунікативної компетентностей студентів у вивченні історії та культури Європи. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 14-15 (170-171) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2021. C. 10-15. (Серія: Педагогічні науки). |
Серія/номер: | Педагогічні науки; |
Короткий огляд (реферат): | У контексті актуальних завдань європейської інтеграції одним із основних аспектів діяльності закладів освіти має стати формування сучасних soft skills. Їх важливою складовою є міжкультурна та комунікативна компетентності, які відносяться до переліку найбільш актуальних «навичок майбутнього». Метою статті є аналіз найбільш ефективних методів формування міжкультурної та комунікативної компетентностей засобами проєктної діяльності в ході вивчення історії та культури Європи. Методологія дослідження базувалась на використанні концептуального та когнітивного підходів. Автори на основі багаторічного досвіду імплементації проєктів, спрямованих на вивчення історії та культури Європейського Союзу, пропонують найбільш ефективні методи засвоєння студентами європейських цінностей, повсякденної культури та комунікації у багатоетнічному, полікультурному середовищі, сповненому інтенсивних міграційних процесів. Наукова новизна полягає у виявленні специфіки формування гармонійної структури міжкультурної та комунікативної компетентностей, яка полягає у збалансованості національних і загальноєвропейських соціокультурних цінностей у системі навчання та виховання. При апробації цієї теорії автори відводили головну роль інтерактивним заняттям, тренінгам, підготовці проєктів й історичним моделюванням. Висновки: у процесі застосування новаційних форм і методів роботи зафіксовано зростання готовності здобувачів освіти до міжкультурної та комунікативної діяльності, активності і зацікавленості до навчання, зростання рівня креативності, здатності до виконання творчих завдань. Здобувачі освіти стали активними учасниками конференцій, круглих столів, історичного моделювання з питань історії ідеї європейської єдності, культурної політики ЄС, збереження європейської культурної спадщини та сприяння розвитку міжкультурного діалогу європейської спільноти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7957 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування міжкультурної та комунікативної компетентностей студентів у вивченні історії та культури Європи.pdf | 527.38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.