Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7959
Назва: | Формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання |
Автори: | Лілік, Ольга Олександрівна Бивалькевич, Леонід Мстиславович |
Ключові слова: | цифрова грамотність майбутні учителі дистанційне навчання навчальна дисципліна професійна підготовка |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка |
Бібліографічний опис: | Лілік О., Бивалькевич Л. Формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 14-15 (170-171) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2021. C. 21-26. (Серія: Педагогічні науки). |
Серія/номер: | Педагогічні науки; |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є визначення особливостей формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Методологія. Дослідження ґрунтується на поєднанні положень кількох теоретико-методологічних підходів, зокрема: діяльнісного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, аксіологічного. У процесі наукового пошуку використано низку загальнонаукових і педагогічних методів, що забезпечили об’єктивність і комплексність дослідження, зокрема: аналіз літератури з проблеми дослідження – з метою визначення стану розробленості питання й перспектив його дослідження; зіставлення – для порівняння поглядів різних учених; систематизації й узагальнення – для формулювання висновків; спостереження за освітнім процесом і аналіз результатів навчальної діяльності майбутніх учителів – для визначення ефективності формування досліджуваного феномена. Наукова новизна. Визначено теоретичні й практичні аспекти формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання в контексті формальної і неформальної освіти. Висновки. З’ясовано, що цифрова грамотність – це система когнітивних, соціальних і технічних навичок, які гарантують ефективну життєдіяльність людини в інформаційному середовищі, а отже, і в процесі дистанційної освіти, яка є однією з форм організації освітнього процесу, що реалізується за допомогою сучасних педагогічних, комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, методів і засобів, що дають змогу навчатися без відвідування закладу освіти за умови систематичного супроводу з боку викладачів. Доведено, що використання дистанційних форм і методів навчання в професійній підготовці майбутніх учителів сприяє формуванню в них інформаційної культури, стимулює інтерес до оволодіння інноваційними засобами навчання та застосування інформації, спонукає їх до самостійної роботи, особистісного і професійного розвитку, сприяє індивідуалізації процесу їхнього професійного становлення. Сформованість цифрової грамотності в майбутніх учителів сприятиме відповідно підвищенню ефективності навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти, а також інтенсифікації формування вмінь зі створення, пошуку, обробки інформації, обміну нею для навчання й приватного користування. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7959 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання.pdf | 527.36 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.