Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8170
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Столяр, Марина Борисівна | - |
dc.contributor.author | Сінчук, Ярослав Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-29T08:40:18Z | - |
dc.date.available | 2022-09-29T08:40:18Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Столяр, М., Сінчук, Я. Інтертекстуальний карнавальний дискурс роману «Рекреації» Юрія Андруховича. Сіверянський літопис. 2022. № 2. С. 110–116. DOI: 10.5281/zenodo.7013676. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8170 | - |
dc.description.abstract | Метою статті є реконструкція поняття карнавалу, що лежить в основі роману Ю. Андруховича «Рекреації» як оригінального інтертекстуального утворення. Методи дослідження: діалектичний метод застосовується до аналізу протилежностей, відмінностей та змістовних перетинів певних аспектів дискурсу карнавалу в розумінні Бахтіна та Андруховича. Зокрема йдеться про поняття свободи й неволі, сакрального та профанічного, сакрального та інфернального, сміху над іншими й сміху над самим собою. Також ми використовуємо метод реконструкції теоретичних підвалин художнього твору; метод постмодерної деконструкції бахтінівського розуміння карнавалу; компаративний аналіз концепту карнавалу в М. Бахтіна та реконструйованої теоретичної позиції Ю. Андруховича щодо семантики дискурсу карнавалу в романі «Рекреації». Спираємося на методологічні напрацювання М. Еліаде як дослідника феноменів сакрального та профанічного. А також посилаємося на психоаналітичні рефлексії стосовно природи художньої творчості. Новизна: уперше дискурс карнавалу висвітлено в контексті компаративного аналізу змісту цих практик у межах художнього та культурологічного творів із урахуванням здобутків бахтінознавства др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Висновки. У результаті проведеного дослідження ми виявили як спільне в розумінні дискурсу карнавалу в М. Бахтіна та в Ю. Андруховича, так і відмінне. Ю. Андрухович не погоджується з М. Бахтіним стосовно ідеалізації карнавалу як простору свободи. Особливої гостроти діалектика свободи та несвободи набуває в практиках фінального розіграшу, який демонструється в якості провідної форми сміхової культури на межі тоталітарного та посттоталітарного станів суспільства. | en_US |
dc.publisher | Сіверянський літопис | en_US |
dc.subject | сміхова культура | en_US |
dc.subject | карнавал | en_US |
dc.subject | інтертекстуальність | en_US |
dc.subject | розіграш | en_US |
dc.subject | сакральне | en_US |
dc.subject | профанічне | en_US |
dc.subject | інфернальне | en_US |
dc.title | Інтертекстуальний карнавальний дискурс роману «Рекреації» Юрія Андруховича | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Інтертекстуальний карнавальний дискурс роману «Рекреації» Юрія Андруховича.pdf | 336.52 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.