Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8239
Назва: Лоренсо Лузуріага про іспанську освіту в наукових публікаціях 1910-х років
Автори: Зайченко, Наталія Іванівна
Ключові слова: Лоренсо Лузуріага
Іспанське Королівство
іспанська освіта
народна освіта
педагогічна політика
школи початкового навчання
вчительські професійні об’єднання
Дата публікації: 2022
Видавництво: Інноваційна педагогіка
Бібліографічний опис: Зайченко Н. І. Лоренсо Лузуріага про іспанську освіту в наукових публікаціях 1910-х років. Інноваційна педагогіка. 2022. № 50. Т. 1. С. 9–13.
Короткий огляд (реферат): У статті на основі аналізу наукових публікацій іспанського педагога Лоренсо Лузуріаги, виданих у 1910-х роках, з’ясовуються його педагогічні погляди на іспанську освіту. Праці педагога друкувалися в цей час переважно в двох мадридських виданнях – газеті «Іспанія» та часописі «Бюлетень Вільного Інституту просвітництва». У наукових публікаціях 1910-х років Лоренсо Лузуріагою були підняті значущі питання про неграмотність населення Іспанського Королівства, про катастрофічну нестачу професійних вчительських кадрів та про жалюгідний стан освіти в країні, яка від середини ХІХ ст. не спромоглася збудувати 10 тисяч украй необхідних шкіл початкового навчання. У наукових працях Лоренсо Лузуріаги 1910-х років знайшли відображення два основних напрями дослідження – компаративно-педагогічний та історико-педагогічний. Стажування педагога в Німеччині в 1914 році сприяло його захопленню зарубіжною педагогікою. Він вивчав історичні особливості й сучасні організаційні умови освітнього процесу в різних європейських країнах. Разом із тим науковий пошук Лоренсо Лузуріаги був спрямований передусім на історичні обставини та сучасні тенденції розвитку народної освіти в Іспанії. На переконання педагога, основна причина відставання Іспанського Королівства від розвинених європейських країн за показниками грамотності й освіченості населення – непослідовна педагогічна політика держави, обумовлена серед іншого частими змінами уряду. Лоренсо Лузуріага аргументовано доводив, що відповідальність за розвиток освіти в країні цілком лежить на державі, що без втручання держави і розбудови народної освіти Іспанія ніколи не досягне культурного рівня Німеччини, Великої Британії, Швейцарії та залишатиметься європейською окраїною. Вказував іспанський педагог і на значущість наділення вчителів політичними правами, на важливість утворення вчительських професійних об’єднань та їхньої активної участі в прийнятті рішень в освітній сфері. Лоренсо Лузуріага неодноразово наголошував, що реформування освіти варто розпочинати саме зі змін у справі вчительської підготовки в Іспанському Королівстві.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8239
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.