Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8242
Назва: Лоренсо Лузуріага про соціально-педагогічні феномени
Автори: Зайченко, Наталія Іванівна
Ключові слова: Лоренсо Лузуріага
соціальна педагогіка
соціально-педагогічна концепція
соціально-педагогічні феномени
міжпоколінне виховання
виховання в масовому суспільстві
виховання в громаді
Дата публікації: 2022
Видавництво: Інноваційна педагогіка
Бібліографічний опис: Зайченко Н. І. Лоренсо Лузуріага про соціально-педагогічні феномени. Інноваційна педагогіка. 2022. № 48. Т. 1. С. 22–26.
Короткий огляд (реферат): У статті окреслюються окремі аспекти оригінальної соціально-педагогічної концепції видатного іспанського науковця, педагога Лоренсо Лузуріаги. З’ясовано, що Лоренсо Лузуріага бачив предметом соціальної педагогіки відношення “виховання – суспільство”, а її головною метою – дослідження виховання як засобу збереження і розвитку людського суспільства. Установлено, що Лоренсо Лузуріага піддавав теоретичному аналізу соціально-педагогічні феномени в різних наукових працях, а найбільш ґрунтовно вони схарактеризовані педагогом в монографії Соціальна і політична педагогіка”. З-поміж найважливіших соціально-педагогічних феноменів Лоренсо Лузуріага визначав міжпоколінне виховання, виховання в масовому суспільстві, виховання в громаді та інші явища. Зазначено, що в соціально-педагогічній концепції іспанського науковця оригінальним чином було поєднано соціологічні, політологічні та педагогічні ідеї. Лоренсо Лузуріага, зводячи власну соціально-педагогічну концепцію, спирався як на дослідження сучасних соціологів (Ф. Тьонніс, М. Вебер, Г. Фрейєр, К. Маннгайм, А. Посада та ін.), так і на вчення педагогів-класиків (Й. Песталоцці, Г. Кершенштейнер, П. Наторп, Д. Дьюї та ін.). Украй важливим для нього при аналізі соціально-педагогічних феноменів було не відступати від поглядів славетного іспанського філософа Хосе Ортеги-і-Гассета, в якого він за велінням долі навчався у Мадридській Вищій педагогічній школі. Кропітке вивчення соціологічних праць і дослідницький талант дозволили Лоренсо Лузуріазі обґрунтувати соціально-виховне значення таких елементів суспільства, як покоління, маси, меншини, громади, народи й держави, піддати глибинному теоретич- ному аналізу соціально-педагогічні фено- мени міжпоколінного виховання, виховання в масовому суспільстві, виховання в громаді, позашкільної освіти тощо. Лоренсо Лузурі- ага доводив, що соціально-виховний вплив різних елементів суспільства має бути цілеспрямованим задля досягнення суспіль- ної консолідації, підтримання гармонійного функціонування соціуму та його прогресив- ного розвинення в інтересах людської осо- бистості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8242
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лоренсо Лузуріага про соціально-педагогічні феномени.pdf159.48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.