Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9307
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Жара, Ганна Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-13T07:10:07Z | - |
dc.date.available | 2023-09-13T07:10:07Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Жáра Г. І. Готовність освітян до надання домедичної допомоги постраждалим в умовах війни в україні: компетентнісні аспекти. Актуальні проблеми громадського здоров’я: збірник наукових праць XІІІ міжнародної науково-практичної конференції «Освіта і здоров'я» [Електронне видання] / відповід. ред. І.О. Калиниченко, наук. ред. М.О. Лянной. Т.1.(7). Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2023. С. 50-53. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9307 | - |
dc.description.abstract | Війна в Україні, з численними випадками загибелі і поранень серед комбатантів і цивільного населення, привертає усе більше уваги до проблеми готовності пересічних громадян до надання невідкладної домедичної допомоги на місці катастрофічних подій. За даними статистики, із близько 90 % смертей, спричинених такими ускладненнями поранень, як критичні кровотечі, до 25 % можна було б запобігти, якби тими, хто знаходився поряд, були б вчасно і якісно здійснені «невідкладні дії…, спрямовані на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров’я» [5] безпосередньо на місці події [3, с. 37]. Наразі законодавчо визначено перелік осіб, «які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками повинні володіти основними практичними навичками з рятування та збереження життя людини, яка перебуває у невідкладному стані, та відповідно до закону зобов’язані здійснювати такі дії та заходи» [5, 6]. На сьогодні до цього переліку включено також працівників закладів освіти [2]. Незважаючи на те, що вчителі загальноосвітніх шкіл, викладачі закладів фахової передвищої і вищої освіти, тренери спортивних шкіл та інші освітяни постійно стикаються з ситуаціями, де може виникати загроза для життя і здоров’я учнів/студентів [1, сс. 67, 69; 4], і наявності затвердженого Порядку підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які зобов’язані надавати домедичну допомогу [6], типову програму підготовки освітян до її надання для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти було затверджено лише у 2022 році [2]. Втім питання готовності освітян до надання такої допомоги залишається відкритим і дискусійним. | en_US |
dc.publisher | Актуальні проблеми громадського здоров’я: збірник наукових праць XІІІ міжнародної науково-практичної конференції «Освіта і здоров'я» | en_US |
dc.subject | воєнний час | en_US |
dc.subject | домедична допомога потерпілим | en_US |
dc.subject | освітяни | en_US |
dc.subject | психологічна допомога | en_US |
dc.title | Готовність освітян до надання домедичної допомоги постраждалим в умовах війни в україні: компетентнісні аспекти | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Готовність освітян до надання домедичної допомоги постраждалим в умовах війни в україні компетентнісні аспекти.pdf | 359.16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.