Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11061
Назва: | STEM-освіта як перспективна форма освіти в Україні |
Автори: | Грицик, Надія Володимирівна Герасименко, О. В. Коробко, Т. О. Калашник, Д. С. Притуляк, Т. С. |
Ключові слова: | STEM-освіта професійне навчання проєктні технології критичне мислення міждисциплінарний підхід |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник науки та освіти |
Бібліографічний опис: | Грицик Н. В., Герасименко О. В., Коробко Т. О., Калашник Д. С., Притуляк Т. С. STEM-освіта як перспективна форма освіти в Україні. «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2025 . №1(31 ) 2025 . С. 1042-1053. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається STEM-освіта як перспективна форма освіти в Україні. Зазначено, що глобальна конкуренція та зростання ролі технологій вимагають підготовки нового покоління фахівців, здатних до критичного мислення, креативності та вирішення складних проблем, що може забезпечити STEM-освіта. Звернуто увагу на те, що дослідження STEM-освіти в Україні є надзвичайно актуальним завданням, оскільки його результати можуть бути використані для розробки ефективних стратегій розвитку освіти, підготовки конкурентоспроможних кадрів та забезпечення сталого економічного та соціального розвитку країни. Визначено, що STEM-освіта – це міждисциплінарний підхід до навчання, що поєднує науку, технології, інжиніринг та математику. Розглянуто причини на основі яких STEM-освіта є надзвичайно перспективною формою освіти в Україні. Здійснено спробу визначити поточний стан та перспективи її розвитку в нашій державі. Обґрунтовано, що STEM-освіта маючи величезний потенціал має свої сильні та слабкі сторони, оцінка яких залежить від контексту: конкретної програми, рівня освіти та системи освіти в цілому. Охарактеризовано сильні та слабкі сторони STEM-освіти. Акцентовано увагу на тому, що досконалення STEM-освіти в Україні потребує комплексних та системних заходів, що охоплюють різні рівні – від шкільної освіти до вищої та післядипломної підготовки. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення STEM-освіти в Україні. Зроблено висновок, що STEM-освіта є перспективним напрямком розвитку освіти в Україні, що може сприяти економічному зростанню та зміцненню національної конкурентоспроможності. Однак, для успішного впровадження STEM-освіти необхідно подолати ряд викликів, зокрема, збільшити фінансування, реформувати навчальну програму, підвищити кваліфікацію вчителів та створити сучасну інфраструктуру. Впровадження цих заходів дозволить підготувати нове покоління висококваліфікованих фахівців та забезпечити Україні успішне майбутнє в глобальному світі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11061 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
STEM-освіта як перспективна форма освіти в Україні.pdf | 278,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.