Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11648| Назва: | Практичні засади застосування арттерапії та артпедагогіки як методів інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами |
| Автори: | Діомідова, Н. Ю. Марєєва, Т. В. Мінько, Наталія Петрівна |
| Ключові слова: | арттерапія артпедагогіка вища освіта інклюзивна освіта заклади дошкільної освіти особи з особливими освітніми потребами студенти педагогічних спеціальностей студенти спеціальності «Харчові технології» |
| Дата публікації: | 2021 |
| Видавництво: | Інноваційна педагогіка |
| Бібліографічний опис: | Діомідова Н.Ю., МарєєваТ.В., Мінько Н.П. Практичні засади застосування арттерапії та артпедагогіки як методів інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 39. С. 143-146. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено сутність понять «інклюзивне навчання», «арттерапія», «артпедагогіка». Визначено основні завдання інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Зазначено форми інклюзивного навчання дітей дошкільного віку. Зауважено, що в інклюзивному навчанні основна робота відбувається під час спілкування педагога з дитиною, тому педагог опиняється в надзвичайно складній ситуації, коли йому просто не вистачає навичок і знань для взаємодії з такими дітьми. Отже, постає необхідність підготовки майбутніх педагогів до використання нових технологій і методик, які б дозволили їм успішно працювати з особами, що мають особливі освітні потреби. Розглянуто діяльність у контексті використання арттерапії в шкільній інклюзивній освіті, що є невербальною формою психокорекції, де основний акцент робиться на творчому самовираженні дитини, завдяки якому на несвідомо-символічному рівні відбувається відрегульованість внутрішньої напруги й пошук шляхів гармонізації розвитку. Зазначено, що, будучи міждисциплінарними сферами науки й практики, арттерапія та артпедагогіка здійснюють все помітніший внесок у діяльність вищих освітніх установ, у тому числі педагогічної та харчової спрямованості, оптимізуючи відносини студентів один з одним, зі студентами з особливими освітніми потребами й середовищем проживання. Зауважено на необхідності застосування в роботі зі студентами першокурсниками закладів вищої освіти педагогічної спрямованості двох видів арттерапії: ізотерапії та казкотерапії. Запропоновано ввести в навчальні плани підготовки майбутніх вчителів, соціальних педагогів, педагогів додаткової освіти дисципліну «Артпедагогіка», основною метою якої буде озброєння майбутніх педагогів арттерапевтичними технологіями для роботи з різними категоріями осіб в умовах інклюзивної освіти. Сформовано результати навчання студентів з собливими освітніми потребами на заняттях із харчових технологій в умовах застосування методів кулінарної арттерапії та артпедагогіки. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11648 |
| Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Практичні засади застосування арттерапії та артпедагогіки як методів інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами.pdf | 157,02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.