Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11845
Назва: Opportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of web design” for future computer science teachers and vocational education lecturers
Автори: Horchynska, K.
Horchynskyi, S.
Горчинська, Катерина Віталіївна
Горчинський, Сергій Володимирович
Ключові слова: web design
project-oriented approach
professional training
computer science teaching
digital technologies
teaching methodology
вебдизайн
проєктно-орієнтований підхід
професійна підготовка
цифрові технології
Дата публікації: 2025
Видавництво: Innovative Research in Science and Economy : Collection
Бібліографічний опис: Horchynska K., Horchynskyi S. (2025) Opportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of web design” for future computer science teachers and vocational education lecturers // Innovative Research in Science and Economy : Collection of Scientific Papers with Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference. International Scientific Unity. July 30 – August 1, 2025. Brussels, Belgium. 146-151 р. URL: https://isu-conference.com/en/archive/innovative-research-in-science-and-economy-30-07-25/
Короткий огляд (реферат): The article explores the opportunities for using a project-oriented approach in teaching the discipline “Fundamentals of Web Design” for future computer science teachers and vocational education lecturers. The relevance of integrating theoretical and practical training within the context of digital transformation of education is substantiated. It is determined that the project-oriented approach contributes to the development of both professional competencies in web design (HTML, CSS, JavaScript, UX/UI, Figma) and methodological skills for organizing students’ project activities. A methodology for implementing the project-oriented approach in the educational process is proposed, covering all stages of project activity: planning, implementation, testing, and presentation. У роботі розглянуто можливості використання проєктно-орієнтованого підходу у процесі викладання дисципліни «Основи вебдизайну» для майбутніх учителів інформатики та викладачів професійної освіти. Обґрунтовано актуальність інтеграції теоретичної та практичної підготовки в умовах цифрової трансформації освіти. Визначено, що застосування проєктно-орієнтованого підходу сприяє формуванню не лише професійних компетентностей у сфері вебдизайну (HTML, CSS, JavaScript, UX/UI, Figma), але й методичних навичок організації проєктної діяльності учнів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11845
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horchynskyi_Opportunities for using a project-oriented.pdf305,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.