Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5421
Назва: | Антропоніми в художньому дискурсі Галини Пагутяк (на матеріалі романів «Урізького циклу» |
Автори: | Лілік, Ольга Олександрівна Сазонова, Олена Володимирівна |
Ключові слова: | антропонім роман «урізький цикл» онім онімний простір художній текст |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка |
Бібліографічний опис: | Лілік О.О., Сазонова О.В. Антропоніми в художньому дискурсі Галини Пагутяк (на матеріалі романів «Урізького циклу». / Лілік О.О., Сазонова О.В. // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка. - Серія. Філологічні науки. Мовознавство. – Дрогобич, 2019. - №11. - С.83-87. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано склад антропонімів у романах «урізького циклу» Галини Пагутяк. Досліджено риси мистецького стилю письменниці та художньо-ідейні особливості романів «Урізька готика» і «Слуга з Добромиля»; простежено їх вплив на формування онімного простору. Стверджено, що найбільшою групою онімів у романах є антропоніми. Окреслено чинники, які зумовлю- ють склад антропонімів у творах «урізького циклу» Галини Пагутяк. Серед них, зокрема, жанрово-родові особливості, традиції слов’янського найменування, специфіка світогляду авторки, її творчого задуму, джерела творів, історична й життєва основа романів, особливості часо-просторової організації, на якій побудовано сюжетно-композиційну канву. Розглянуто основні групи антропонімів у порівняльному аспекті із визначенням їх функцій у кожному з художніх текстів і відповідно ролі для реалізації мистецького задуму. У процесі дослідження з’ясовано, що в літературній антропонімії Галини Пагутяк переважають такі модельні структури: двочленні – «пан та ім’я» або «пан та прізвище», «ім’я та прізвище», «ім’я та прізвисько», «ім’я та по батькові», «назва члена родини та ім’я», «професія та ім’я»; одночленні – спадкові йменування, лише ім’я або прізвище. Закцентовано на тому, що жіночі антропоніми з огляду на особливості образної системи становлять значно меншу групу порівняно з чоловічими. З-поміж жіночих антропонімів переважають одночленні (лише ім’я) або двочленні (ім’я та населений пункт чи професія). Виокремлено групу антропонімів, які репрезентують «імена історичних осіб», «культурологічні імена», використані з метою часового маркування та моделювання персонального художнього світу. Доведено, що антропонімічні одиниці – це струнка система, завдяки якій реалізується ідейно-художній задум прозаїка. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5421 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Антропоніми в художньому дискурсі Галини Пагутяк (на матеріалі романів «Урізького циклу»..pdf | 326.09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.